reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Petra Bartošová

Petra Bartošová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojou existenciou sa mnohé potvrdzuje, mojimi reakciami mnohé vyvracia, mojimi vlastnosťami mnohé komplikuje, ale môj úsmev mnohé zjednoduší... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Téma a idea každodennosti

Petra Bartošová

Téma a idea každodennosti

Človek je mladým a objavuje seba samého, sám nepozná svoje útroby, no kráča vpred. Sleduje svet, vníma, číta, počúva a činí. Ešte v školských laviciach sa stretávame s naoko pôsobiacou malichernosťou - aká je téma a idea...???

  • 24. okt 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 440x
  • 1
Slnko, kde si sa stratilo???...

Petra Bartošová

Slnko, kde si sa stratilo???...

Padá...Ťažký závoj líha si na svet, barikáda neprepúšťajúca lúč, svetlo, či nádej. Zakryli sa diaľky, stráca sa blízkosť, potichu vytratilo sa teplo duše. Niekto pozrie von a vidí čistotu, krásu a radosť sveta, iného pohľad sa však v neistote a ochladnutiach zmieta.

  • 17. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 688x
  • 5
Len s(l)ama...

Petra Bartošová

Len s(l)ama...

Ruky, ktorých snahou bolo znášať z neba modré, oči hľadiace do budúcna v znamení dvoch. Duša - veriaca v to, že víťazí úprimné a dobré, že naša láska spáli neduh sťa slamy stoh

  • 15. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 243x
  • 1
Elegantná dáma

Petra Bartošová

Elegantná dáma

Som len človek – silný, slabý, pevný, krehký, dobrý, zlý, mocný, bezmocný. Moc, slovo evokujúce majestátnosť, uznanie, možnosti, schopnosti. Ako veľmi po nej túžime a často si to ani neuvedomujeme. Keby sa ma niekto opýtal, len tak mimochodom, či túžim po moci, zrejme by som automaticky odpovedala, že nie je mojím primárny cieľom. Zmienila by som sa o túžbe po šťastí, zdraví, spokojnosti, láske, pohodlí... Chcenie moci pre mňa vyludzovala akýsi prísny, striktný, ostrý tón. V mysli som mala vieru v to, že som človek skromný a moje šťastie sa dokáže odohrávať aj bez nej. Už viem, že takto cnostná skromnosť sa ma netýka. Aj ja túžim a snívam o moci, i keď ju snívam inými slovami.

  • 20. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 054x
  • 0
Pomedzi naše prsty

Petra Bartošová

Pomedzi naše prsty

Obhliadam sa za uplynulým dňom a pomyselne krútim hlavou. Bol to ,,len“ jeden deň z mnohých, no i tento deň bol šancou, priestorom, možnosťou. Mohol znamenať markantnejší krok, či nebodaj pokrok, mohol byť plnším, prospešnejším, krajším. Scéna bola ponúknutá, ale neodohralo sa takmer nič, možno len náznak, siluety, šum. Angažmá prislúchalo únave, lenivosti, nechuti a zmarenosti.

  • 8. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 903x
  • 1
reklama
Svet milujúcich kvetín

Petra Bartošová

Svet milujúcich kvetín

Pomaly, jemne, ba priam nebadane diali sa krôčiky smerom k výšinám. Za šťastím, za krásou, za mladosťou, za radosťou, za láskou tiahne. Línia zelenej ceruzky naberá milimetre a na jej konci je prenádherná hlávka. Hlávka dospelá i detsky nedospelá, žiariaca, svetu kričiaca krásnu, jedinečnú dokonalosť. Je súčasťou okolia, niekedy nebadaná a bežná, inokedy jedinečná sebou, dychvyrážajúca, no príčiny výnimočnosti ostávajú skryté. Oslnivosť je jej prirodzene vlastná, niekedy len pulzujúca, neskôr však silne bijúca. Obyčaj a zároveň zázračnosť, všetko stelesnené v nej....Bežná, no neobyčajná kvetina.

  • 15. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 535x
  • 0
Čas odlúčenia

Petra Bartošová

Čas odlúčenia

Tma s tmou sa stretla, deň vymenil sa za deň. Polnoc čísla pretla, i dnešok žiť len preň.

  • 1. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 291x
  • 0
Balíček júnových kariet

Petra Bartošová

Balíček júnových kariet

Plynú júnové dni, ktorých ráz by sa mal vznášať v podobe voňavého, očakávaného a roztopašného leta. Vonkoncom to však tak nie je. V chladné a nezvyčajne sivé májové dni som si povedala, že to je asi len tohtoročnou daňou, ktorú musíme ,,zaplatiť“, aby sme mali počasím vydarenejší jún. Celkom som tomu verila a nemájový, málo láskavý máj ma tým pádom nezlomil a nezarmútil. Veď mysľou sa plavila myšlienka: ,,....o to krajší bude jún....“

  • 18. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 574x
  • 0
Vdýchnuť cit

Petra Bartošová

Vdýchnuť cit

Vánok hrejivý dúcha do okolia, buchot zosilnie krásou. Puky citu sa pootvoria, kvetiny sna sadnú do vlasov.

  • 20. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 532x
  • 1
Anjel strážny

Petra Bartošová

Anjel strážny

Sedím smutne, nevnímam, prečo zas smútok v duši mám. Človeka nikto nemá rád, pocit srdca, zvláštny chlad.

  • 18. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 349x
  • 0
reklama
Beh života v teniskách

Petra Bartošová

Beh života v teniskách

...behy života...naša každodenná atletika, ktorej sa nemožno zbaviť, vlastne ešte,že ju máme:)))))...Tak sa zamýšlam,či je potrebná na behy života špeciálny výstroj, skafander, či obuv?!...alebo sú to len nejaké prezúvky, či návleky...akú spotrebu ma taký bežec životom???...koľko párov za život....alebo koľko párov ročne???....

  • 18. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 747x
  • 1
Denníková stránka v máji

Petra Bartošová

Denníková stránka v máji

Áno, je to tak, nie je to pocit o tušení, nie je to letmá myšlienka. Nie je to roztopaš, nie je to ,,zablúznenie" (zamotanie + bláznenie + blúznenie)...To vzácne, nevysvetliteľné ,,ono" je vedomé. Ja proste viem, mám však rešpekt vypovedať a priblížiť sa k tomu, aby niečo nevyprchalo, neutrpelo, nesplynulo, neodvialo, neskonalo, aby to stále i naďalej žilo...

  • 14. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 568x
  • 0
Myšlienka citov

Petra Bartošová

Myšlienka citov

Myšlienková stuha sa vznáša ovzduším mysle, zrak v pozadí vníma spomienkové siluety. Všetko sa zjemnilo, nič nie je prísne, sluch vníma trilkujúce, perlivé vety.

  • 13. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 402x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu